And the Winner is...

vrijdag, 11. mei 2012

JMT International ontving op 10 november jl., samen met andere toonaangevende bedrijven, de Lean and Green Award uit handen van minister Schultz van Haegen. Deze prijs werd toegekend aan JMT International daar zij zich onderscheidt in de markt, door haar inspanningen voor duurzame logistiek en reductie van de CO2-uitstoot. Hierdoor mag JMT International zich als eerste bedrijf in de evenementenbranche bij de duurzame koplopers in de logistiek scharen. "Onze kernactiviteit is verhuur van meubilair en tapijt. Door het beoogde hergebruik draagt dit al bij aan het duurzaamheidsstreven. Ook voor de bijbehorende services zoals transport zetten we ons actief in om de impact op milieu en klimaat zo veel mogelijk te beperken. Daarbij gaan efficiëntieverbetering en CO2-reductie hand in hand. De Lean and Green award onderstreept dat we hiermee op de goede weg zijn", zegt Jean-Pierre Brouwers, algemeen directeur bij JMT International.

Lean and Green

Het Programma Duurzame Logistiek ondersteunt in 2012 250 koplopende bedrijven op het gebied van duurzame logistiek, die hun CO2 uitstoot in vijf jaar met meer dan 20% reduceren. Het toekennen van de Lean & Green Award gebeurt op basis van een schriftelijk plan waarin concrete CO2-doelstellingen voor 2012-2015 zijn vastgelegd en kritische prestatieindicatoren zijn bepaald. Dit plan wordt getoetst door TNO en Connekt. Tot de koplopers van Lean and Green behoren ook Heineken Nederland, Coca-Cola, DB Schenker, C&A, Douwe Egberts, HEMA, Sara Lee België, TNT express, V&D, Van Gansewinkel groep, Suiker Unie, DeliXL en Heinz. Meer informatie is beschikbaar via www.duurzamelogistiek.nl